The winner at the end: Are you disruption proof?

Social Media Maastricht School of Management

Wim Naude

Wim Naudé is Professorial Fellow at UNU-MERIT in Maastricht, the Netherlands. He is affiliated with TIME at RWTH Aachen as Visiting Professor of Technology, Entrepreneurship and Development. He is also a Research Fellow at the IZA Institute of Labor Economics in Bonn and at the Africa Study Centre at the University of Leiden, and a Research Affiliate of the International Security and Development Centre in Berlin. His research is broadly concerned with the role of entrepreneurship, innovation and technology in economic change.

PatrickMans

Patrick Mans

Patrick Mans is Chief Intelligence Officer van Commaxx International N.V, voormalig CEO van TopVintage B.V. en Adjunct Directeur onderzoek van de Maastricht School of Management. Patrick is tevens strategisch adviseur van meerdere bedrijven waaronder het internationale Bulang and Sons.

26 mei 2020 - JADS Den Bosch

Door de razendsnelle veranderingen in technologische ontwikkelingen zijn in de afgelopen decennia gehele industrieën en sectoren op hun kop gezet: de zogenaamde “digitale golven” leidden niet slechts tot innovatie maar brachten disruptie. Het woordje disruptie stond voor rampzalige gevolgen, maar ook voor ongekend succes.

The winner at the end: Are you disruption proof?


Te vaak wordt disruptie verward met innovatie. Innovatie raakt het hart van je bedrijfsmodel niet, disruptie doet dat wel. Je vindt je bedrijf als het ware opnieuw uit. En dat maakt het tegelijkertijd zo moeilijk voor hoger management: je moet jezelf ook opnieuw uitvinden.

Samengevat zie je dat de digitale “golven” keer op keer hele industrieen op hun kop hebben gezet, en de gemeenschappelijke deler van deze disruptieve golven waren steeds: verschuiving van de macht naar de consument.

Disruptie maakt dingen die decennia lang relevant waren, plotseling overbodig.

Van de camera-rolletjes tot videoverhuur, de gouden gids, taxi-centrales of de noodzaak van (fysieke) winkels, digitalisering zorgde keer op keer dat consumenten massaal kozen voor “de nieuwe manier”. Om het met de woorden van George Colony (Chairman en CEO Forrester Research) te zeggen: “A message for CEOs: You are slowly going out of business, and many of you don’t know it yet. Your customers demand reliable and compelling experience, enabled by your business technology (BT).”

Deze masterclass wordt gegeven door:

  • Wim Naude (voormalig Dean Maastricht School of Management, en professor Digital Entrepeneurship Oxford Univeristy, RWTH Aachen en Maastricht University.)
  • Patrick Mans (Chief Intelligence Officer Commaxx International N.V., voormalig CEO TopVintage, digital strategy advisor Bulang and Sons en Deputy Director Research Maastricht School of Management).

Tijdens de masterclass wordt ingegaan op de essentie van “digitaal dna” en disruptie, en een praktische aanpak om te zien of jouw bedrijf “disruption proof” is.

Praktische Informatie

  • Datum: 26 mei 2020
  • Tijdstip: 16u – 20u
  • Deelname: EUR 595,-
  • Lokatie: JADS campus ‘s-Hertogenbosch

Contact

Chantal Stevels

Programma Coordinator

Als u meer informatie wenst over deze Masterclass, neem dan gerust contact op met onze programmacoördinator:

Phone: +31 (0) 40 247 4100

E-mail: c.v.stevels@jads.nl

IMG_4510
Academic Director
LinkedIn

Prof. Dr. Emile Aarts

Academic Director
LinkedIn
Program Director
LinkedIn

Patrick Mans

Program Director
LinkedIn