The winner takes it all? Using data in competing the Giants (geannuleerd).

The winner takes it all? Using data in competing the Giants (geannuleerd).

Emile Aarts

Prof. dr. Emile Aarts is wis- en natuurkundige en de voormalig Rector Magnificus van Tilburg University en voormalig Chief Science Officer van Philips. Emile is hoogleraar Data Science.

piet-coelewij

Piet Coelewij

Piet Coelewij is voormalig CEO van Wehkamp, voormalig VP Global Operations en Managing Director van Sonos Inc. en voormalig Vice President Hardline Sales van Amazon. Tevens is hij Bestuurslid van Jumbo.

24 maart 2020 - JADS Den Bosch

Geannuleerd in verband met effecten van het Corona virus.

“The winner takes it all” lijkt de gouden regel in de digitale economie. De ene na de andere disruptieve golf heeft complete branches voorgoed veranderd en de vraag hoe te overleven in deze digitale economie is essentieel voor elke organisatie.

The winner takes it all? Using data in competing the giants.


In onze huidige digitale economie lijkt de gouden regel te zijn: The winner takes it all. Dat is ook niet zo vreemd. Wie erin slaagt een succesvol platform te lanceren heeft de potentie om massaal en wereldwijd mensen te bereiken, en beschikt over het nieuwe goud: data. Heel veel data…

Als gevolg bieden deze platformen de gelegenheid aan bedrijven om hier gebruik van te maken. Zo raakt de cirkel compleet, de machtspositie tegenover bedrijven en consumenten wordt enorm. Het lijkt dus onvermijdelijk, the winner takes it all.

Is er dan uiteindelijk geen leven mogelijk buiten deze winners?

Digitale transformatie is ten diepste de noodzaak voor bedrijven (en dat geldt voor elke industrie) om relevantie te bieden aan de uiteindelijke consument. De essentie van digitale transformatie is daarmee niet zozeer technisch van aard, maar strategisch. Of anders gezegd, het is geen vraagstuk van ICT, maar van jezelf weer van grond af aan opnieuw uitvinden op een manier dat je relevant bent voor consumenten. En inderdaad, vervolgens is het woordje “digitaal”dan essentieel om die relevantie tegenwoordig te bieden, dat wel.

Deze masterclass wordt gegeven door:

  • EMILE AARTS (VOORMALIG RECTOR MAGNIFICUS TILBURG UNIVERSITY, CHIEF SCIENCE OFFICER PHILIPS) EN
  • PIET COELEWIJ (VOORMALIG CEO WEHKAMP, MD SONOS EUROPE, VP AMAZON EUROPE EN HUIDIG NON EXECUTIVE DIRECTOR JUMBO).

Tijdens de masterclass wordt ingegaan op de achtergrond en essentie van digitale transformatie en het gebruik van data en technologie in de competitie tegen de “giganten”.

Praktische Informatie

  • Datum: 24 maart 2020
  • Tijdstip: 16u – 20u
  • Deelname: EUR 595,-
  • Lokatie: JADS campus ‘s-Hertogenbosch

Contact

Chantal Stevels

Programma Coordinator

Als u meer informatie wenst over deze Masterclass, neem dan gerust contact op met onze programmacoördinator:

Phone: +31 (0) 40 247 4100

E-mail: c.v.stevels@jads.nl

IMG_4510
Academic Director
LinkedIn

Prof. Dr. Emile Aarts

Academic Director
LinkedIn
Program Director
LinkedIn

Patrick Mans

Program Director
LinkedIn